Kontakt

Hotel Krokus**
Adres: ul. Parkowa 1b, 58-400 Kamienna Góra
Telefony: 75 744 35 14
Telefon komórkowy: 601 618 442,603 674 685
Adres mailowy: hotelkrokuskg@gmail.com
GPS: 50,7819 N 16,03275 E

[m-mapa]

PHUGH KROKUS
Zygmunt Blicharz
58-400 Kamienna Góra
ul.Parkowa 1B
NIP 614-100-17-95

§ Regulamin warunków rezerwacji, anulacji i pobytu
§1
Rezerwacji można dokonać w formie: a. ustnej (telefoniczna, dokonana bezpośrednio w hotelu) b. pisemnej (e-mail,)
§2
Wysłane potwierdzenie rezerwacji stanowi umowę między osobą dokonującą rezerwacji, a hotelem
§3
Osoba, dokonująca rezerwacji obowiązana jest do jej zagwarantowania zgodnie z informacjami zawartymi w otrzymanym potwierdzeniu
§4
W przypadku niedopełnienia warunków hotel ma prawo anulować niezagwarantowaną rezerwację na korzyść innej osoby
§5
Kwota wpłacona jako zagwarantowanie rezerwacji podlega zwrotowi tylko i wyłącznie w przypadku złożenia pisemnej prośby do działu rezerwacji w terminie na 14 dni przed terminem przyjazdu. W przypadku anulacji w terminie późniejszym niż w/w wpłacona kwota przepada
§6
Pozostałą kwotę (kwota podana w potwierdzeniu rezerwacji pomniejszona o kwotę wpłaconą jako jej zagwarantowanie) należy zapłacić w recepcji hotelu w dniu przyjazdu
§7
Zgodnie z informacjami zawartymi w potwierdzeniu podany termin pobytu jest wiążący dla obu stron. W przypadku skrócenia pobytu, hotel nie zwraca wpłaconych środków
§8
Umowa, którą stanowi potwierdzenie rezerwacji wygasa w dniu wyjazdu podanym w otrzymanym potwierdzeniu.
§9
Istnieje możliwość przedłużenia pobytu, wykraczającego poza termin podany w potwierdzeniu rezerwacji. Chęć przedłużenia pobytu należy zgłosić w recepcji najpóźniej do godz. 9:00 w dniu wyjazdu. Hotel przedłuży pobyt w miarę możliwości
§10
Spory między klientem, a hotelem będą rozpatrywane przed sądem właściwym dla siedziby hotelu

REGULAMIN HOTELU KROKUS

1. Najmujący pokój Gość hotelu zobowiązany jest do okazania pracownikowi Recepcji przy zameldowaniu dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego tożsamość Gościa. W przypadku odmowy okazania dokumentu w sposób umożliwiający zameldowanie Recepcjonista ma obowiązek odmówić wydania klucza do pokoju.
2. W karcie meldunkowej Gość osobiście składa podpis.
3. Rozpoczęcie pobytu w hotelu jest równoznaczne z zaakceptowaniem tego regulaminu przez Gościa.
4. Pokój w hotelu wynajmowany jest na doby.
5. Doba hotelowa trwa od godziny 14.00 w dniu wynajmu do godziny 10.00 dnia następnego.
6. Jeżeli Gość nie określi czasu pobytu najmując pokój, przyjmuje się, że pokój został wynajęty na jedną dobę.
7. Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia, Gość powinien zgłosić w Recepcji do godziny 9.00 dnia, w którym upływa termin najmu pokoju, co jednak nie wiąże hotelu. Hotel uwzględni życzenie przedłużenia pobytu w miarę posiadanych możliwości.
8. Pozostanie w pokoju lub pozostawienie rzeczy poza godzinę 10.00 jest traktowane jako przedłużenie pobytu. W przypadku, gdy Gość opuści pokój po godzinie 10.00 Zostanie naliczona opłata za kolejną dobę wynajmu pokoju według cen pełnych.
9. Najmujący pokój Gość nie może przekazywać pokoju innym osobom, nawet gdy nie upłynęła doba za którą uiścił opłatę.
10. Osoby niezameldowane nie mogą przebywać w pokoju hotelowym.
11. Przebywanie osób niezameldowanych w pokoju hotelowym Gościa po godzinie 22.00 jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez najmujacego pokój Gościa na odpłatne dokwaterowanie mu tych osób do pokoju. Dokwaterowanie każdej osoby nastąpi według aktualnej ceny dostawki dla osoby dorosłej, z cennika dostępnego w recepcji hotelu.
12. Przez cały czas pobytu w hotelu dzieci poniżej 13 lat muszą znajdować się pod stałą opieką i nadzorem osób dorosłych. Za zachowania dzieci, w tym poczynione uszkodzenia i lub szkody odpowiadają opiekunowie prawni dzieci.
13. Na terenie hotelu, w tym – w pokojach hotelowych, zgodnie z ustawą z dnia 8 kwietnia 2010 roku o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. Nr 81, poz. 529) – obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów i wyrobów tytoniowych
14. Złamanie zakazu palenia papierosów i wyrobów tytoniowych w pokoju hotelowym jest równoznaczne z wyrażeniem przez najmującego pokój gościa zgody na pokrycie kosztów dearomatyzacji pokoju w wysokości 500 złotych.
15. W hotelu obowiązuje zachowanie ciszy nocnej od godziny 22.00 do 6.00 dnia następnego.
16. W godzinach ciszy nocnej Goście i osoby korzystające z usług hotelu mają obowiązek takiego zachowania, by w żaden sposób nie zakłócało ono spokoju pobytu innych osób.
17. Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną i prawną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń hotelu powstałe z winy jego lub odwiedzających go osób.
18. Ze względu na bezpieczeństwo pożarowe zabronione jest używanie w pokojach hotelowych i innych pomieszczeniach grzałek, żelazek i innych urządzeń elektrycznych, nie stanowiących wyposażenia tych pomieszczeń. Powyższe nie dotyczy ładowarek i zasilaczy urządzeń RTV oraz komputerowych.
19. Każdorazowo opuszczając pokój Gość powinien sprawdzić zamknięcie drzwi i upewnić się, że są zamknięte na klucz.
20. Odpowiedzialność hotelu z tytułu utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych przez Gościa do hotelu regulują przepisy art. 846-849 Kodeksu Cywilnego. Odpowiedzialność hotelu podlega ograniczeniu, jeżeli rzeczy te nie zostaną złożone do depozytu recepcji. Hotel ma prawo odmowy przyjęcia na przechowanie pieniędzy, papierów wartościowych i cennych przedmiotów, w szczególności kosztowności i przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo mają zbyt dużą wartość w stosunku do wielkości lub standardu hotelu albo zajmują zbyt dużo miejsca.
21. Hotel świadczy usługi zgodnie ze swoim standardem. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług, Gość jest proszony o bezzwłoczne zgłoszenie ich w Recepcji, co umożliwi reakcję.
22. Przedmioty osobistego użytku pozostawione w pokoju przez wyjeżdżającego Gościa będą odesłane na jego koszt, na adres przez niego wskazany. W przypadku nie otrzymania takiej dyspozycji hotel przechowa te przedmioty przez 3 miesiące, a następnie przekaże je na cele charytatywne lub do użytku publicznego.
23. W przypadku naruszenia postanowień niniejszego regulaminu, hotel może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka zobowiązana jest do niezwłocznego zastosowania się do żądań personelu hotelu, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia oraz do zapłaty za ewentualnie poczynione uszkodzenia i zniszczenia oraz opuszczenia terenu hotelu.
24. Hotel może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył regulamin, wyrządzając szkodę w mieniu hotelowym lub Gości albo szkodę na osobie Gości, pracowników hotelu lub innych osób przebywających w hotelu, albo też w inny sposób zakłócił spokój w hotelu.
25. Hotel Krokus nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa, który pozostawiono na parkingu publicznym przed obiektem lub na terenie obiektu. Parking jest płatny ale nie strzeżony.

26. Nie przyjmujemy zwierząt.

Regulamin kręgielni Krokus
1. Regulamin obowiązuje wszystkie osoby grające oraz przebywające w obrębie wyznaczonym do gry.
2. Każdy z graczy zobowiązany jest do zapoznania się i przestrzegania niniejszego regulaminu.
2.1. Zakupienie gry, jak i do niej przystąpienie jest jednoznaczne z przyjęciem warunków regulaminu.
3. Na terenie kręgielni obowiązuje zakaz wnoszenia i spożywania własnej żywności i napojów.
3.1Na terenie obiektu obowiązuje całkowity zakaz:
a) Wnoszenia opakowań szklanych, ostrych narzędzi oraz innych niebezpiecznych przedmiotów,
b) Przebywania zwierząt,
c) Wstępu osobom, których stan wskazuje na znaczne spożycie alkoholu lub innych środków odurzających.
d) Zakłócania gry innym klientom.
e) Korzystania z wyrobów tytoniowych i e-papierosów
3.2. Z torów bowlingowych, nie mogą korzystać osoby nietrzeźwe, pod wpływem środków odurzających, oraz klienci zakłócający grę innym gościom. Pracownik kręgielni ma prawo zażądać opuszczenia przez nie torów lub w razie problemów wezwać policję w celu stwierdzenia stanu trzeźwości.
3.3 Osoby naruszające porządek publiczny, przepisy regulaminu oraz instrukcji lub niestosujące się do zaleceń obsługi obiektu i służb porządkowych mogą być usuwane z terenu obiektu.
4. Rezerwacja ulega anulowaniu jeżeli w ciągu 15 minut nikt nie zgłosi się aby ją odebrać.
4.1 Jeżeli klient poinformuje recepcję, że się spóźni i poprosi o przetrzymanie toru, zapłatę za tor należy uiścić licząc od godziny, na którą tor był zarezerwowany, a nie od momentu przyjścia i faktycznego rozpoczęcia gry.
4.2 W przypadku rezerwacji toru, należy zgłosić się min 10 min przed rozpoczęciem gry, jeżeli klient nie przyjdzie o wyznaczonej porze, rezerwacja zostanie anulowana, a tory odsprzedane.
5. Czas trwania gry liczony jest za każdą pełną godzinę zgodnie z obowiązującym cennikiem od momentu uruchomienia zegara niezależnie od tego, kiedy zainteresowani rozpoczną grę.
6.Odpowiedzialność za osoby niepełnoletnie przebywające na terenie kręgielni ponoszą rodzice lub opiekunowie.
7. Na tor można wejść jedynie w obuwiu sportowym udostępnionym przez obsługę kręgielni.
Jeżeli z pewnych przyczyn (brak numeracji) nie można dostać obuwia zastępczego decyzję o dopuszczeniu obuwia własnego podejmuje pracownik lokalu. Kategorycznie zabrania się gry w obuwiu typu:
buty na wysokich obcasach(szpilki), buty z czarnym spodem gumowym.
7.1 Wypożycznie butów jest darmowe. Kara za zniszczenie obuwia wynosi 300 zł.
7.2 Przed rozpoczęciem gry pracownik może wyjaśnić zasady gry w bowling.
8. Przed rozpoczęciem gry należy upewnić się czy maszyna jest włączona, ustawiła kręgle a barierka zgarniająca kręgle jest uniesiona. Rzucanie kuli na nie przygotowanym lub wyłączony tor podlega karze umownej w wysokości 100 zł.
8.1 Na jednym torze może grać 2-8 zawodników.
9. Kulę należy toczyć po torze, zakazuje się rzucać nią do góry. Prędkość dopuszczalna rzuconej kuli to nie więcej niż 27 km/h. Rzucanie kulą z większą prędkością będzie skutkowało natychmiastowym zakończeniem gry.
9.1 Gracze na torze nr 2(tor środkowy) korzystają z podajnika, umieszczonego po prawej stronie.
9.2 Na podajniku kul może się znajdować maksymalnie 6-7 kul bowlingowych. Zbyt duża ilość kul na podajniku grozi wypadkiem.
10. Pierwszeństwo rzutu ma zawodnik grający z prawej strony.
11. Gracz może rzucać tylko jedną kulą. Gracz rzuca tylko na zielonym świetle. Kara za nieprzestrzeganie wynosi 100zł.
12. Kategorycznie zabrania się przekraczanie czarnej linii na torze.
13. W przypadku wszelkich wątpliwości, awarii maszyny, złego ustawienia kręgli lub błędnego naliczania punktów należy fakt ten zgłosić obsłudze. Obsługa techniczna bowlingu dołoży wszelkich starań, aby usunąć awarię w jak najkrótszym czasie.
14. W przypadku niestosowania się do zasad regulaminu pracownik ma prawo zatrzymać grę
lub w skrajnych przypadkach zakończyć grę bez zwrotu zapłaconej kwoty.
14.1Kręgielnia wraz z ochroną lokalu zastrzega sobie prawo do wyproszenia niestosownie zachowujących się gości pomimo opłaconej rezerwacji.
14.2 Kręgielnia może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył regulamin, wyrządzając szkodę w mieniu lub Gości albo szkodę na osobie Gości, pracowników kręgielni lub innych osób przebywających w kręgielni, albo też w inny sposób zakłócił spokój w kręgielni.
15. Za wszelkie uszkodzenia spowodowane nieodpowiedzialnym zachowaniem odpowiada osoba, która je spowodowała oraz ponosi koszty ich naprawy.
16. Kręgielnia nie odpowiada za urazy poniesione w czasie gry, których przyczyną jest
nieodpowiedzialne zachowanie graczy lub nieprzestrzeganie regulaminu gry.
16.1 W przypadku wystąpienia nieszczęśliwego wypadku lub doznania jakiegokolwiek uszczerbku na zdrowiu, właściciel obiektu lub ubezpieczyciel ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania osobom: znajdującym się pod wpływem alkoholu lub nie prawidłowo korzystającym z kręgielni.
16.2Kręgielnia Krokus nie odpowiada ze opóźnienia wynikające z awarii technicznych bowlingu.
17. Kręgielnia Krokus nie odpowiada za rzeczy i przedmioty gości pozostawione na torach bowlingowych, czy w szatni. Istnieje możliwość skorzystania z szafki, znajdującej się w szatni w celu zostawienia swoich rzeczy. Wynajęcie kluczyka wynosi 3 zł. Jeśli klient zgubi kluczyk zostanie obciążony kwotą 50 zł.
18. Powyższy regulamin jest dostępny w kręgielni, oraz na stronie www.hotelkrokus.pl w zakładce kontakt.
19. Kręgielnia Krokus zastrzega sobie prawo do interpretacji powyższego regulaminu.

Informacja o danych osobowych – polityka bezpieczeństwa danych
Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 oraz art. 14 ust. 1-2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO − informujemy, że:
1.Administratorem danych osobowych Gościa jest Hotel Krokus ul.Parkowa 1B, 58-400 Kamienna Góra
2.Dane osobowe Gościa są przetwarzane na podstawie zawartej pomiędzy Gościem, a hotelem umowy o świadczenie usług zgodnie z rezerwacją. Celem przetwarzania danych osobowych jest świadczenie zamówionych usług oraz spełnienie obowiązków podatkowych i z usprawiedliwionym interesem hotelu Krokus. Dane osobowe gości hotel otrzymuje od gości.
3.Hotel przechowuje uzyskane dane osobowe bezterminowo. Na życzenie gościa hotel usunie dane gościa podane w karcie rejestracyjnej jako dobrowolne bezzwłocznie zaś dane obowiązkowe po minięciu terminów opisanych w pkt 4.
4.Podstawą prawną do przetwarzania pozostałych danych osobowych jak imię, nazwisko i adres jest usprawiedliwiony interes Sanu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) związany z terminem przedawnienia roszczeń za usługę hotelową, który wynosi 2 lata. Podanie danych osobowych w przypadku pobytu nie przekraczającego 1 doby jest wymogiem umownym warunkującym zawarcie umowy. Gość przebywający w San ponad 2 doby podlega ponadto przepisom o opłacie klimatycznej, na podstawie których San przechowuje jego dane przez 6 lat. Podobnie jest w przypadku wystawienia faktury. Dane o kraju stałego pobytu przekazujemy zanonimizowane do GUS.
5.Hotel dokonał oceny poziomu zabezpieczenia danych osobowych gości i zapewnia, że wprowadzone rozwiązania techniczne zabezpieczają te dane w pełni.
6.Hotel informuje, że każdy Gość ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania i aktualizacji. Każdy Gość ma również prawo do przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu odnośnie przetwarzania oraz do usunięcia danych osobowych, jeżeli zachodzą ku temu podstawy prawne lub do żądania ograniczenia przetwarzania. W tym celu należy wysłać zgłoszenie na adres hotelkrokuskg@gmail.com lub pocztą tradycyjną na adres siedziby Hotelu.
7.Hotel informuje, że dane osobowe Gościa są przekazywane następującym kategoriom odbiorców przetwarzającym te dane w naszym imieniu i tylko na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego
Firmom księgowym współpracującym z hotelem bez prawa dalszego przekazywania
Kancelariom prawnym współpracującym z hotelem w przypadku wystąpienia przez hotel z roszczeniem wobec gościa, bez prawa dalszego przekazywania.
Firmom ubezpieczeniowym współpracującym z hotelem w przypadku wystąpienia gościa z roszczeniem wobec hotelu.
Firmom kurierskim i pocztowym w celu przesłania potwierdzenia rezerwacji pocztą tradycyjną.
8. Hotel Krokus informuje o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego nadzorującego sposób przetwarzania danych osobowych.
9.W przypadku zarezerwowania noclegu w hotelu za pośrednictwem biura podróży lub portalu rezerwacyjnego dane osobowe gościa w postaci imienia, nazwiska i adresu hotel otrzymał od biura lub portalu w dniu dokonania rezerwacji.
10.Adresy e-mail i inne dane uzyskane w procesie rezerwacji są przetwarzane tylko na potrzeby procesu rezerwacji.
11.Jeśli płacą państwo za pośrednictwem banku lub instytucji płatniczej to wejdziemy w posiadanie informacji z jakiego konta i w jakiej instytucji dokonali Państwo zapłaty. Dane te będziemy przetwarzać w celu sprawdzenia poprawności zapłaty a w razie potrzeby dokonania zwrotów.
12.Hotel nie profiluje danych gości ani nikomu ich nie przekazuje poza przypadkami opisanymi w pkt 7. sporządza zanonimizowane zestawienia, analizy i statystki na potrzeby własne oraz GUS

Polityka hotelu wobec najmłodszych gości

Standardy ochrony osób małoletnich w hotelu Krokus w Kamiennej Górze

§ 1. Preambuła

Mając na uwadze wynikający z ustawy dnia 13 maja 2016 r. o
przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i
ochronie małoletnich, obowiązek wprowadzenia na podmioty świadczące
usługi hotelarskie oraz turystyczne, a także prowadzące inne miejsca
zakwaterowania zbiorowego standardów w zakresie niezbędnym do
zapewnienia ochrony małoletnich oraz uznając istotną rolę biznesu w
zapewnieniu poszanowania praw Dzieci, w szczególności prawa do ochrony
ich godności i wolności od wszelkich form krzywdzenia hotel Krokus
przyjmuje niniejszy dokument jako wzór standardów, zasad i procedur w
przypadku podejrzenia, że Dziecku, które przebywa w hotelu Krokus
dzieje się krzywda oraz zapobiegania takim zagrożeniom.

§ 2. Postanowienia ogólne

1. Hotel Krokus prowadzi swoją działalność operacyjną z najwyższym
poszanowaniem praw człowieka, w szczególności praw Dzieci jako osób
szczególnie wrażliwych na krzywdzenie.

2. Hotel Krokus uznaje swoją rolę w prowadzeniu biznesu społecznie
odpowiedzialnego i promowaniu pożądanych postaw społecznych.

3. Hotel Krokus w szczególności podkreśla istotność prawnego i
społecznego obowiązku zawiadamiania organów ścigania o każdym
przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę Dzieci i
zobowiązuje się szkolić swój personel w tym zakresie.

4. Hotel Krokus zobowiązuje się edukować personel na temat
okoliczności wskazujących, że Dziecko przebywające w obiekcie może być
krzywdzone oraz w zakresie sposobów szybkiego i odpowiedniego
reagowania na takie sytuacje.

§ 3. Definicje

1. Dziecko – każda osoba poniżej 18 roku życia;

2. Krzywdzenie Dziecka – popełnienie czynu zabronionego lub czynu
karalnego na szkodę Dziecka przez jakąkolwiek osobę, w tym członka
Personelu lub zagrożenie dobra Dziecka, w tym jego zaniedbywanie. Na
szkodę Dzieci mogą być popełnione wszystkie przestępstwa, jakie mogą
być popełnione przeciwko osobom dorosłym, a dodatkowo przestępstwa,
które mogą być popełnione wyłącznie przeciwko Dzieciom (np.
wykorzystywanie seksualne z art. 200 kodeku karnego). Z uwagi na
specyfikę obiektów turystycznych, w których łatwo można uzyskać
możliwość odosobnienia, przestępstwami, do których najczęściej może
dojść na ich terenie będą przestępstwa przeciwko wolności seksualnej i
obyczajności, w szczególności zgwałcenie (art. 197 kodeksu karnego),
seksualne wykorzystanie niepoczytalności i bezradności (art. 198 kk),
seksualne wykorzystanie zależności lub krytycznego położenia (art. 199
kk), seksualne wykorzystanie osoby poniżej 15 roku życia (art. 200
kk), grooming (uwiedzenie małoletniego za pomocą środków
porozumiewania się na odległość – art. 200a kk);

3. Opiekun Dziecka – osoba uprawniona do reprezentacji Dziecka, w
szczególności jego rodzic lub opiekun prawny. W myśl Standardów
opiekunem jest również rodzic zastępczy;

4. Personel –osoba zatrudniona w hotelu Krokus na podstawie umowy o
pracę, umowy cywilnoprawnej lub członek organizacji.

§ 4. Zasady identyfikacji Dziecka przebywającego w hotelu i jego
relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa w hotelu.

1. Przyjmując Dziecko na pobyt w hotelu Krokus, zawsze kiedy jest to
możliwe, należy dokonywać identyfikacji Dziecka i jego relacji z osobą
dorosłą, z którą przebywa w hotelu.

2. Przeprowadzenie identyfikacji Dziecka przez Personel recepcji jest
obowiązkowe w sytuacjach nietypowych i podejrzanych, wskazujących, że
istnieje ryzyko krzywdzenia Dziecka.

3. W celu identyfikacji Dziecka i jego relacji w stosunku do osoby, z
którą przebywa w hotelu, należy:
1) zapytać o tożsamość Dziecka oraz o relację Dziecka w stosunku do
osoby, z którą przybyło do hotelu lub w nim przebywa. W tym celu można
poprosić o dokument tożsamości Dziecka lub inny dokument
potwierdzający, że osoba dorosła ma prawo do sprawowania opieki nad
Dzieckiem (np. akt stanu cywilnego, orzeczenie sądu). W przypadku
braku dokumentu tożsamości można poprosić o podanie danych Dziecka
(imię, nazwisko, adres, numer PESEL);
2) w przypadku braku dokumentów wskazujących na pokrewieństwo Dziecka
i osoby dorosłej należy zapytać o tę relację osobę dorosłą oraz
Dziecko;
3) jeżeli osoba dorosła nie jest Opiekunem Dziecka, należy zapytać,
czy posiada dokument świadczący o zgodzie Opiekunów Dziecka na wspólny
wyjazd osoby dorosłej z Dzieckiem (np. pisemne oświadczenie wyrażające
zgodę co najmniej jednego z rodziców Dziecka/opiekunów prawnych);
4) jeżeli osoba dorosła nie posiada dokumentu zgody Opiekunów Dziecka,
należy poprosić o numer telefonu wyżej wymienionych, aby zadzwonić i
potwierdzić przebywanie Dziecka w hotelu z obcą osobą dorosłą za
wiedzą i zgodą Opiekunów Dziecka.

4. W przypadku oporu ze strony osoby dorosłej co do okazania dokumentu
Dziecka lub wskazania relacji należy wyjaśnić, że procedura służy
zapewnieniu Dzieciom korzystającym z hotelu Krokus bezpieczeństwa i
obowiązek taki wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

5. W przypadku gdy rozmowa nie rozwieje wątpliwości dotyczących
podejrzenia wobec dorosłego i jego intencji skrzywdzenia Dziecka,
należy dyskretnie powiadomić Kierownika Recepcji lub osobę przez niego
wyznaczoną. Aby nie wzbudzać podejrzeń, można np. powołać się na
konieczność skorzystania ze sprzętów na tyłach recepcji, prosząc osobę
dorosłą, aby poczekała wraz z Dzieckiem w holu, restauracji lub innym
miejscu.

6. Od momentu, kiedy pojawiły się pierwsze wątpliwości, zarówno
Dziecko, jak i osoba dorosła powinni być pod stałą obserwacją
Personelu i nie pozostawać sami.

7. Kierownik Recepcji lub osoba przez niego wyznaczona podejmuje
decyzję o zawiadomieniu policji lub w razie wątpliwości przejmuje
rozmowę z podejrzaną osobą dorosłą w celu uzyskania dalszych
wyjaśnień.

8. W przypadku gdy rozmowa potwierdzi przekonanie o próbie lub
popełnieniu przestępstwa na szkodę Dziecka, przełożony zawiadamia o
tym fakcie policję. Dalej stosuje się zasady w przypadku okoliczności
wskazujących na skrzywdzenie Dziecka.

9. W przypadku gdy świadkami nietypowych lub podejrzanych sytuacji
jest Personel innych komórek organizacyjnych, np. serwis sprzątający,
obsługa pokoi, pracownicy baru i restauracji, ochrony, powinni oni o
tym niezwłocznie zawiadomić Dyrektora Hotelu lub osobę przez niego
wyznaczoną, która zadecyduje o podjęciu odpowiednich działań.

§ 5. Zasady i procedury reagowania w przypadku uzasadnionego
przypuszczenia, że dobro Dziecka znajdującego się na terenie hotelu
Krokus lub korzystającego z usług hotelu Krokus jest zagrożone.

1. Personel posiada wiedzę i w ramach wykonywanych obowiązków zwraca
uwagę na czynniki ryzyka i symptomy krzywdzenia Dzieci.

2. Personel zobowiązany jest niezwłocznie informować Dyrektora hotelu
o każdym podejrzeniu krzywdzenia Dziecka.

3. Interwencja prowadzona jest przez Dyrektora hotel, który może
wyznaczyć do tego zadania inną osobę, chyba że wystarczające będą
działania Personelu w tym zakresie.

4. Uzasadnione podejrzenie krzywdzenia Dziecka występuje wtedy, gdy:
1) Dziecko ujawniło Personelowi fakt krzywdzenia,
2) Personel zaobserwował krzywdzenie,
3) Dziecko ma na sobie ślady krzywdzenia (np. zadrapania, zasinienia),
a zapytane odpowiada niespójnie i/lub chaotycznie lub/i popada w
zakłopotanie bądź występują inne okoliczności mogące wskazywać na
krzywdzenie np. znalezienie materiałów pornograficznych z udziałem
Dzieci w pokoju osoby dorosłej;
4) Opiekun Dziecka lub osoba trzecia zgłosi fakt krzywdzenia Dziecka.

5. W przypadku podejrzenia krzywdzenia Dziecka przez inne Dziecko
przebywające w hotelu (np. na zajęciach grupowych) należy
przeprowadzić rozmowę z Dzieckiem podejrzewanym o krzywdzenie (w miarę
możliwości przy Opiekunie Dziecka) oraz Opiekunem Dziecka, a także
oddzielnie z Dzieckiem poddawanym krzywdzeniu (w miarę możliwości przy
Opiekunie Dziecka) oraz Opiekunem Dziecka.

6. W razie podejrzenia, że Dziecko doświadcza ze strony innego Dziecka
przemocy z uszczerbkiem na zdrowiu, wykorzystania seksualnego lub/i
zagrożone jest jego życie bądź powtarzającej się przemocy fizycznej,
powtarzającej się przemocy psychicznej lub powtarzających się
niepokojących innych zachowaniach osoba interweniująca zobowiązana
jest dodatkowo złożyć zawiadomienie o możliwości popełnienia
przestępstwa lub zawiadomić najbliższy sąd rodzinny.

7. W przypadku podejrzenia krzywdzenia Dziecka przez Opiekuna Dziecka/
osobę z którą przebywa w hotelu w formie:
1) przemocy z uszczerbkiem na zdrowiu, wykorzystania seksualnego i/lub
zagrożone jest jego życie, Personel zobowiązany jest zadbać o
bezpieczeństwo Dziecka i odseparować je od Opiekuna Dziecka/ osoby z
którą przebywa podejrzewaną o krzywdzenie oraz zawiadomić policję pod
numerem 112 lub 997;
2) innych przestępstw, osoba interweniująca zobowiązana jest
powiadomić policję lub prokuraturę składając zawiadomienie o
możliwości popełnienia przestępstwa;
3) jednorazowej innej przemocy fizycznej (np. klapsy, popychanie,
szturchanie), przemocy psychicznej (np. poniżanie, dyskryminacja,
ośmieszanie) lub innych niepokojących zachowań (tj. krzyk, niestosowne
komentarze), Personel zobowiązany jest zadbać o bezpieczeństwo
Dziecka, przeprowadzić rozmowę z Opiekuna Dziecka/ osobą z którą
przebywa podejrzewaną o krzywdzenie, w przypadku powtarzającej się
przemocy osoba interweniująca zobowiązana jest powiadomić właściwy
ośrodek pomocy społecznej, równolegle składając do sądu rodzinnego
wniosek o wgląd w sytuację rodziny.

8. W przypadku powzięcia przez członka Personelu podejrzenia, że
Dziecko jest krzywdzone przez osoby trzecie (w tym członka Personelu)
w formie:
1) przemocy z uszczerbkiem na zdrowiu, wykorzystania seksualnego lub/i
zagrożone jest jego życie, Personel zobowiązany jest zadbać o
bezpieczeństwo Dziecka i odseparować je od osoby podejrzanej o
krzywdzenie oraz zawiadomić policję pod nr 112 lub 997;
2) innych typów przestępstw, Personel zobowiązany jest zadbać o
bezpieczeństwo Dziecka i odseparować je od osoby podejrzanej o
krzywdzenie oraz poinformować na piśmie policję lub prokuraturę,
składając zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa;
3) jednorazowej innej przemocy fizycznej (np. klapsy, popychanie,
szturchanie) lub przemocy psychicznej (np. poniżanie, dyskryminacja,
ośmieszanie), Personel jest zobowiązany zadbać o bezpieczeństwo
Dziecka i odseparować je od osoby podejrzanej o krzywdzenie. Osoba
interweniująca zobowiązana jest zakończyć współpracę z osobą
krzywdzącą Dziecko;
4) innych niepokojących zachowań (tj. krzyk, niestosowne komentarze),
Personel zobowiązany jest zadbać o bezpieczeństwo Dziecka i
odseparować je od osoby podejrzanej o krzywdzenie oraz osoba
interweniująca zobowiązana jest przeprowadzić rozmowę dyscyplinującą,
a w przypadku braku poprawy zakończyć współpracę.

9. W sytuacji podejrzenia krzywdzenia Dziecka należy uniemożliwić
Dziecku oraz osobie podejrzewanej o krzywdzenie Dziecka oddalenie się
z hotelu.

10. W uzasadnionych przypadkach można dokonać obywatelskiego
zatrzymania osoby podejrzewanej. W takiej sytuacji, do czasu przybycia
policji należy trzymać tę osobę pod nadzorem dwóch pracowników w
osobnym pomieszczeniu z dala od widoku innych Gości.

11. W każdym przypadku należy zadbać o bezpieczeństwo Dziecka. Dziecko
powinno przebywać pod opieką pracownika do czasu przyjazdu policji.

12. W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że doszło do popełnienia
przestępstwa powiązanego z kontaktem Dziecka z materiałem biologicznym
sprawcy (sperma, ślina, naskórek), należy w miarę możliwości nie
dopuścić, aby Dziecko myło się oraz jadło/piło do czasu przyjazdu
policji.

13. Po odbiorze Dziecka przez policję należy zabezpieczyć materiał z
monitoringu oraz inne istotne dowody (np. dokumenty) dotyczące
zdarzenia i na wniosek służb przekazać ich kopię listem poleconym lub
osobiście prokuratorowi lub policji.

14. Personel oraz osoba interweniująca ma obowiązek sporządzić notatkę
służbową ze zdarzenia oraz podjętych działań. Notatka może mieć formę
pisemną lub mailową.

15. Po interwencji należy opisać zdarzenie w ewidencji zdarzeń
zagrażających dobru Dziecka. Ewidencję zdarzeń zagrażających dobru
Dziecka prowadzi osoba wyznaczona przez Dyrektora hotelu.

§6. Zatrudnianie osób do pracy z Dziećmi

1. Wszystkie osoby pracujące z Dziećmi muszą być dla nich bezpieczne,
co oznacza m.in., że ich historia zatrudnienia powinna wskazywać, że
nie skrzywdziły w przeszłości żadnego Dziecka.

2. Personel zatrudniony przez hotel do prac związanych z edukacją,
wypoczynkiem i opieką nad Dziećmi należy obowiązkowo sprawdzić w
Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. Sprawdzenie osoby w
Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym odbywa się poprzez
wydruk wyników wyszukiwania osoby w Rejestrze Sprawców Przestępstw na
Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym, który następnie dołączany jest
do akt osobowych osoby sprawdzanej. Sprawdzenie należy powtarzać co
roku.

3. Wszyscy pracownicy zatrudnieni do pracy z dziećmi, w tym osoby,
które mogą mieć potencjalny kontakt z dziećmi powinny złożyć
oświadczenie o braku karalności i o nietoczeniu się postępowań o czyny
przeciwko Dzieciom.

§ 7. Zasady zapewniające bezpieczne relacje między Personelem a Dzieckiem

1. Naczelną zasadą wszystkich czynności podejmowanych przez Personel
jest działanie dla dobra Dziecka i w jego najlepszym interesie.

2. Personel traktuje Dziecko z szacunkiem oraz uwzględnia jego godność
i potrzeby. Niedopuszczalne jest stosowanie przemocy wobec Dziecka w
jakiejkolwiek formie. Personel realizując te cele działa w ramach
obowiązującego prawa, przepisów wewnętrznych organizacji oraz swoich
kompetencji.

3. Personel jest zobowiązany do utrzymywania profesjonalnej relacji z
Dziećmi i każdorazowego rozważenia, czy reakcja, komunikat bądź
działanie wobec Dziecka są adekwatne do sytuacji, bezpieczne,
uzasadnione i sprawiedliwe wobec innych Dzieci.

4. Nie wolno zawstydzać, upokarzać, lekceważyć i obrażać Dziecka. Nie
wolno krzyczeć na Dziecko w sytuacji innej niż wynikająca z
bezpieczeństwa Dziecka lub innych Dzieci.

5. Nie wolno ujawniać informacji wrażliwych dotyczących Dziecka wobec
osób nieuprawnionych, w tym wobec innych Dzieci. Obejmuje to wizerunek
Dziecka, informacje o jego/jej sytuacji rodzinnej, ekonomicznej,
medycznej, opiekuńczej i prawnej.

6. Personel zobowiązany jest do zapewnienia Dzieci, że jeśli czują się
niekomfortowo w jakiejś sytuacji, wobec konkretnego zachowania czy
słów, mogą o tym powiedzieć Personelowi hotelu i mogą oczekiwać
odpowiedniej reakcji i/lub pomocy.

7. Nie wolno proponować Dzieciom alkoholu, wyrobów tytoniowych ani
nielegalnych substancji, jak również używać ich w obecności Dzieci.

8. Każde przemocowe działanie wobec Dziecka jest niedopuszczalne.

9. Kontakt z Dziećmi powinien odbywać się wyłącznie w godzinach pracy
i dotyczyć celów mieszczących się w zakresie obowiązków Personelu. Nie
wolno zapraszać Dzieci do swojego miejsca zamieszkania ani spotykać
się z nimi poza godzinami pracy. Obejmuje to także kontakty z Dziećmi
poprzez prywatne kanały komunikacji (prywatny telefon, e-mail,
komunikatory, profile w mediach społecznościowych).

§ 8. Postanowienia końcowe

1. Polityka wchodzi w życie z dniem 15 lutego 2024 roku.

2. Hotel udostępnia Standardy na swojej stronie internetowej oraz w recepcji.



Napisz do nas